ازدواج بهتر

الگوی ازدواج حضرت خدیجه سلام الله علیها یک اتفاق بزرگ تاریخی است.

در زمانی که همه در مکه پیامبر گرامی اسلام را تکذیب میکردند ،تنها فردی که حضرت را تصدیق کرد اولین بنوی مسلمان یعنی حضرت خدیجه (س) علیها بود.

ایشان صاحب ثروت زیادی بود و افرادی چون ابوسفیان و ابوجهل خواستگار ایشان بودند . ادامه داستان را از کتب منتهی الآمال شیخ عباس قمی بخوانید:

شیخ صدوق رحمه اللّه به سند معتبر از مُفَضّل بن عمر روایت کرده است که گفت : از حضرت صادق علیه السلام سؤ ال کردم که چگونه بود ولادت حضرت فاطمه علیهاالسلام ؟ حضرت فرمود که چون خدیجه اختیار مزاوجت حضرت رسالت صلى اللّه علیه وآله وسلّم نمود، زنان مکه از عداوتى که با آن حضرت داشتند از او هجرت (3) نمودند وبر اوسلام نمى کردند ونمى گذاشتند که زنى به نزد او برود، پس خدیجه را به این سبب ، وحشتى عظیم عارض شد ولیکن عمده غم و جزع خدیجه براى حضرت رسول صلى اللّه علیه وآله وسلّم بود که مبادا از شدت عداوت ایشان آسیبى به آن حضرت برسد. چون به حضرت فاطمه علیهاالسّلام حامله شد فاطمه در شکم با اوسخن مى گفت ومونس اوبود واورا صبر مى فرمود، خدیجه این حالت را از حضرت رسالت پنهان مى داشت ، پس روزى حضرت داخل شد شنید که خدیجه سخن مى گوید با شخصى وکسى را نزد اوندید فرمود که اى خدیجه با که سخن مى گوئى ؟ خدیجه گفت : فرزندى که در شکم من است با من سخن مى گوید ومونس من است !
من میگویم مکه در زمان ازدواج حضرت خدیجه(س) با پیامبر گرامی اسلام فتح شد.زیرا در زمانی که مشرکان تلاش داشتند که کرامت پیامبر اسلام را مخفی کنند و چه بسا زنان زیادی را از ازدواج با محمد امین که بهترین جوان مکه بود نهی میکردند.آزاد زنی چون خدیجه (س) با رد درخواست ابوسفیان و ابوجهل پیامبر را به همسری برگزید. و قدرت و ثروت مکه را در هم شکست و ثروت نجومی خود را به کمک همسر نجومی خویش برد.درود خدا بر ایشان.

نظرات  (۱)

  • مهدی امینی
  • قالبتوون عالیه :\ -> میشه به ما هم سر بزنید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی