ازدواج بهتر

حقوق زن مرد باید مساوی باشد.

این شعاری است که هر انسان عادلی آن را تصدیق میکند زیرا عدالت برای انسانها امری پذیرفتی و مطلوب است.

اما عده ای از این این عبارت سوء استفاده کرده و با استفاده از انگیزه عدالت طلبی افراد تشابه حقوق را با تساوی حقوق جایگزین کردند.

زن و مرد هر دو از یک نفس واحد خلق شده اند ولی از آنجا که اساس خلقت بر اساس نظام زوجیت بنا نهاده شده، زن و مرد هر کدام تفاوت هایی دارند که این تفاوت ها آنها را به سمت زوجیت و وحدت و نه کثرت و فردیت سوق میدهد.به همین منظور و از نگاه مبنایی حقوق زن مرد هم از آنجا که از یک نفس واحد هستند مساوی و عادلانه و از آنجا که تفاوتهایی دارند نباید مشابه باشد. لذا تشابه در حقوق زن مرد نه تنها تساوی نیست بلکه تساوی حقوق آنها را نیز خدشه دار میکند.

درست است که حقوق زن و مرد نباید مشابه باشد اما حقوق همه زنان باید مشابه یکدیگر باشد.

در پست های قبلی اشاره شده که با در نظر گرفتن قوانین اسلام در زوجیت ، مقایسه دایره انتخاب زوج برای زن و مرد و لحاظ کردن ازدواج موقت در کنار ازدواج دائم میتواند گفت زنان در انتخاب همسر آزادتر از مردان و یا به عبارتی آزادند.

اما این آزادی باید برای همه زنان باشد .وقتی زن در انتخاب همسر آزاد است و میتواند همسر هر مردی که دوست داشت بشود زنان دیگر هم این حق را دارند لذا شرط همسر اول نسبت به اینکه مرد برای ازدواج دوم نیازمند اجازه همسر اول است نه تنها به معنای رعایت حقوق زن نیست بلکه تضییع حق آزادی زنان در انتخاب همسر است.از این رو همانطور که باید نسبت به تساوی حقوق زن و مرد حساس باشیم باید نسبت به تشابه حقوق برای همه زنان نیز پیگیر و دغدغه مند باشیم.

نظرات  (۱)

تشابه حقوق برای همه ی زنان حقیقتا خواسته ی ارزشمندی هست
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی