ازدواج بهتر


شاید در نگاه اول جامعه ایرانی در مسایل اجتماعی از جمله خانواده رو به سقوط دیده شود.اما مسئله غیر از این است . روزگاری در ایران به زن به عنوان شیئی گرانبها نگاه میشد لذا مردان از بین زنان یکی را به همسری برگزیده و خانواده زن مهریه را به عنوان بهای این انتخاب تعیین میکرد(البته جای دوری نروید بقایای این تفکر کماکان در برخی فقط برخی !!! از خانوارها وجود دارد که از قضا در سریالها هم تنها به این برخی از خانواده ها پرداخته میشود)
از طرفی دیگر غرب به جای برخورد با زن به عنوان یک شئ به عنوان یک شخص اورا به رسمیت شناخت اما شخصی بی بها که باید در معرض دید همگان باشد . اما نگاه اسلام به زن به عنوان یک شخصیت گرانقدر است.از آنجا در جمهوری اسلامی این نگاه به زن ترویج شد خانواده هایی که بر اساس تفکر سنتی ایرانی  شکل گرفته بود در حال فروپاشی است .( در تفکر سنتی ایران، مرد زن را از میان زنان انتخاب کرده و زن با دریافت مهریه و تعیین شرایط قبول میکند)
در این تفکر مسئله زنان انتخاب شدن و همسر داشتن بوده است و تلاشی هم در جهت اینکه همسر بهتر از میان خواستگاران انتخاب شود انجام میشده ولی بسیار کم رنگ.
اما امروز دیگر مسیله تنها همسر داشتن نیست بلکه همسر خوب داشتن و یا بهترین همسر را داشتن برای زنان مطرح است.و این تغییر نگرش نه تنها سقوط نیست بلکه نشان دهنده رشد است.
اما الگویی میتواند پاسخ گوی خواسته زنان باشدچیست؟؟ پاسخ این است که الگوی اسلامی ازدواج حلال مشکلات است . در این الگو زن آزاد است همسر هر مردی که خوبتر میداند بشود ولو اینکه آن مرد متاهل باشد .و برای همین خاطر است که مردان مجاز به پذیرفتن بیش از یک همسر هستند.
بنابراین میتوان گفت جامعه ایرانی در حال رشد فکری است و مسئله زنان تنها همسر داشتن برای تامین نیاز مالی نیست بلکه داشتن بهترین همسر برای رشد فکری و روحی بیشتر است .از این رو وقت آن رسیده تا ازدواج اسلامی به معنای آزادی زنان در انتخاب همسر به جای الگوی سنتی ایرانی یعنی آزادی مردان در انتخاب همسر جایگزین شود.

نظرات  (۱)

  • یه دختر سن بالا
  • زیبا بود و قابل تامل
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی