ازدواج بهتر

اگر صیغه عقد دائم را خود زن و مرد بخوانند و اوّل زن بگوید: «زوّجتُکَ نَفْسی عَلَی الصِّداقِ المَعلومِ» یعنی خود را زن تو نمودم به مهری که معین شده، پس از آن بدون فاصله مرد بگوید: «قَبِلْتُ التَّزویجَ» یعنی قبول کردم ازدواج را، عقد صحیح است. 

عقد نکاح یا عقد ازدواج دو طرف دارد 1) ایجاب و 2) قبول 

نکته نهفته در مسئله و راه حل ازدواج درایران به همین نکته باز می¬گردد که در عقد ازدواج زن ایجاب کننده و مرد قبول کننده است. درحقیقت این مرد است که به زن بله می¬گوید. اما به صورت سنتی و بعد هم عرفی در ایران بله را زن می¬گوید❣.در حقیقت زن بله را به وکیل می¬گوید نه به مرد اما عمده زنان و دختران ایرانی و خانواده و تقریبا تمامی ایرانیان به جز حقوق دانان در ذهن خویش بله را به مرد می-گویند و نازکردن زن 😌در گفتن بله که منجر به پرسش دوباره و سه باره وکیل می¬شود نشان از این است که زن برای مرد ناز می¬کند غافل از اینکه خود زن مرد را انتخاب کرده و مرد است که باید قبول کند. و تمامی برنامه های فرهنگی در عرصه ازدواج هیچکدام به اصلاح این موضوع در اذهان نپرداخته اند.

🏅https://telegram.me/ezdevajtalayi @ezdevajtalayi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی